31 października 2014

Tarta z pajęczyną i marchewkowym pająkiem z Toskanii

Jeśli nie macie jeszcze pomysłu na kolację Halloween, proponuję bardzo apetycznie wyglądającą tartę z pajęczyną i marchewkowym pająkiem przygotowaną przez znaną już wam z pewnością Aleksandrę Seghi z Toskanii.


Słone kruche ciasto Aleksandry na Halloween




Składniki na ciasto:
260 g mąki
150 g miękkiego masła (ja dodałam roslinnego)
1 jajko
1 łyżka mleka (ja dodałam sojowego)
sól

Składniki na farsz:
300 gram nieobranej marchwi
500 gram nieobranej dyni
500 gram nieobranych ziemniaków
sól

Pozostałe składniki:
masło do wysmarowania formy

Przygotowanie farszu:

Obrać dynię, ziemniaki i marchew. Ugotować na miękko w osolonej wodzie. Odcedzić z wody. Odstawić na bok 2 plastry marchwi: jeden będzie służył za grzbiet pająka, a drugi, pokrojony w cienkie paski, będzie nogami. Pozostałe warzywa zmiksować blenderem. Poczekać aż ostygną.

Przygotowanie ciasta:
Zagnieść wszystkie składniki, zagnieść ciasto. Obwinąć folią i wstawić na godzinkę do lodówki. Okrągłą formę wysmarować masłem. 3/4 ciasta użyć do wyłożenia spodu ciasta oraz boków. Włożyć ciasto na 10 minut do piekarnika (temperatura 180 stopni)

Przygotowanie całości:
Po 10 minutach wyjąć z piekarnika podpieczone ciasto. Nałożyć zmiksowane warzywa. Z pozostałego ciasta formować cienkie rulony, z których utworzymy pajęczyne na cieście. Na pajęczynie umieścić marchewkowego pająka. Włożyc ponownie do pieca na 35-40 minut. Ciasto musi sie zarumienić.


Przepis pochodzi z bloga Moja Toskania (za zgodą autorki)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz