20 stycznia 2015

Najnowszy slang młodzieżowy we Włoszech

Włoski portal urbanpost.it opublikował niedawno listę najmodniejszych słów i wyrażeń 2014r. wśród włoskiej młodzieży.

W 2013 najmodniejszym słowem młodzieżowego slangu był termin selfie. A oto najnowszy ranking młodzieżowego slangu:


- vapare - palić elektroniczne papierosy (czasami także w odniesieniu do tych tradycyjnych)
- sushiamo - idziemy na sushi (czasem także w odniesieniu do innych modnych egzotycznych potraw)
- smartato - stukniety/potrącony samochodem lub pieszo podczas gdy kierowca/przechodzień był pochłonięty przeglądaniem swojego smartphona
- non spammarmi - nie nagabuj mnie, nie zamęczaj mnie
- friendzonato - zakochany, ale określany przez obiekt swoich uczuć jedynie jako przyjaciel
- li shipperei - połączył bym ich w parę
- ti screenshotto - wyślę/zrobię ci kopię/zdjęcie naszej konwersacji
- mi hanno dronato - złapali mnie, skontrolowali mnie (również w klasie, np. na ściąganiu)
- 8-KK - ok (używane tylko w formie pisemnej)
- senza - zbyt, za dużo
- hashtag figo - super, najlepszy, najfajniejszy, itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz